Logística

curso logísitca forma-b

Logística per a no logístics

L’objectiu d’aquesta formació és facilitar conceptes bàsics de logística al personal que no és d’aquest departament, per a que entenguin millor les conseqüències de les seves accions i decisions, així com els motius d’algunes accions del departament de logística.

Conceptes

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • La logística a la vostra empresa.
  • Despeses logístiques: directes i indirectes.
  • Funcions logístiques.
  • Com ens afecta la logística: compres, emmagatzemament, manipulacions, vendes,…
  • Elecció del model logístic: cost, eficàcia, temps de servei, avantatge competitiu,…
  • Logística externalitzada o pròpia.

Màrqueting versus logística

És habitual que a les empreses hi hagi disparitat de criteris entre els departaments de Marketing i Logística.
Aquesta formació està pensada per a personal d’aquests dos departaments i persegueix l’objectiu de generar complicitats entre el personal d’aquests departaments mitjançant el coneixement.

Conceptes

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • Model tradicional.
  • Comercials i operatius, defensen interessos contraris?
  • Com conviuen a la vostra empresa?
  • Empreses logísticament eficients.
  • Nou model de cooperació.
  • Disseny d’estratègies.
  • Disseny d’embalatges: capses, packs, palets, unitats de venda,…

Control dels costos

És habitual que les negociacions amb els proveïdors de serveis logístics siguin complexes però certs serveis són feixucs de verificar si ens els facturen correctament o d’acord amb la nostra interpretació de les tarifes. Els costos interns també són complicats de controlar i, sovint, deixen de controlar-se per manca de temps o desconeixement.
L’objectiu d’aquesta formació és fer prendre consciència de la necessitat de verificar i controlar els costos logístics.

Conceptes

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • Que entenem per control de costos.
  • Com es controlen les despeses a la vostra empresa.
  • Models més freqüents: revisió total, mostreig línies, mostreig aleatori de factures, imports totals, cap,…
  • Quan està justificat aplicar cada model.
  • Quin model hauríem de fer servir en el vostre cas.
  • Eines existents.
  • Creença popular, si saben que ho controles no s’equivoquen.

Bones pràctiques al magatzem i a la distribució

La feina del dia a dia acostuma a ser tan ajustada als nostres recursos que sovint ens porta a “oblidar” certes normes o a “agafar” dreceres poc recomanables.
És per això que cal fer recordatoris de quines són les normes bàsiques de seguretat i bones pràctiques.

Conceptes

Els conceptes bàsics els treballem en aquests aspectes:

  • Seguretat en el treball.
  • Fiabilitat.
  • Documentació.
  • Equips i instal•lacions.

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • Com portem aquests temes a la vostra empresa?
  • Drets i obligacions (empresa i treballadors).
  • Beneficis a curt termini.
  • Beneficis a mig i llarg termini.
  • Serveis externalitzats.
  • Accions per a millorar la nostra situació actual.

Avaluació i selecció de proveïdors

L’objectiu d’aquesta formació és dotar als alumnes dels coneixements bàsics per a l’avaluació i la selecció de proveïdors. Si només comprem per preu, sense tenir en compte altres aspectes, correm el risc de no triar la millor opció per a la nostra empresa. Tanmateix, cal saber que no necessitem el mateix nivell de dedicació per a tots els proveïdors, per això també treballarem quins tipus de proveïdors tenim i el grau d’importància de cadascun d’ells.

Conceptes

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • Les compres a les empreses.
  • Com compreu a la vostra empresa?
  • Evolució dels compradors.
  • Comprar només per preu.
  • Selecció de proveïdors.
  • Avaluar proveïdors: que avaluar, com i per què.
  • La importància de deixar constància.
  • La avaluació segons el tipus de proveïdor. Establir nivells i graus d’avaluació.

Millora contínua

La millora contínua és una filosofia que va néixer amb l’objectiu d’optimitzar i augmentar la qualitat de productes, processos o serveis. Malgrat que moltes empreses diuen aplicar aquest mètode, el cert és que cada empresa ha adaptat el concepte a la seva manera.
Aquesta filosofia de gestió acostuma a tenir grans beneficis per a les empreses ja que, ben aplicada, ajuda a que els empleats s’identifiquin més amb l’empresa i es generi major cohesió entre els equips.

Conceptes

En aquesta formació es treballaran conceptes com:

  • Evolució de la cultura empresarial, del benefici a la millora.
  • La millora continua, moda o realitat.
  • Quan i quant cal invertir en la millora.
  • Models coneguts: grups de treball, bústia d’idees, recompensa pels propulsors, per màrqueting,…
  • Conseqüències de treballar la millora: increment de beneficis, millora de l’ambient de treball, major identificació amb l’empresa,…
  • Pot participar tothom?
  • Establiment del procediment: proposta de temes de treball, objectius, supervisió i filtrat,…

Demaneu una primera consulta gratuïta

Ves al contingut